A day in Mars

Idag är det internationella kvinnodagen. En mycket klok dag, tycker jag som typiskt peace-nörd :)

Min dag å andra sidan har inte varit något att hänga i julgranen. Har haft det lite jobbigt på senaste, men brukar bli på bra humör på jobbet. Go poker face :) Men idag så blev det värre.. Ett  drogberoende par kom fram idag och stal från oss i juicebaren. Dom började tjafsa, skrika och bli våldsamma. Jag är med om jobbiga drogpåverkade personer flera gånger varje vecka, men idag var det verkligen obehagligt då de började bli våldsamma + att det bara var jag och Dylan som jobbade denna kvällen.
Cirka 20 min efter detta dramat så sker nästa händelse. Mitt vid food courten jämte vår shop så hoppar två män på varandra och drar igång ett slagsmål. Min jobbarkompis Dylan var iväg och ringde chefen och berättade om det drogpåverkade paret och nu stod jag själv i baren. Jag trodde de skulle flyga in i baren och jag kände hur pulsen började slå.
Det finns så mycket skit i världen och jag blir så trött på att statistiken går uppåt när det gäller kriminalitet. Man känner sig liten och som att man inte har någon verkan, men en dag i framtiden vet jag att jag kommer jobba mot en rättvisare värld.
Efter dagens händelser så var huvudet helt slut. Tack och lov är dagen också snart slut för jag vill inget annat än att vakna upp till solsken och känna att det är en ny dag med nya möjligheter.
Cheers

Kommentarer
Postat av: pappa

Go Jonna, go!

Du är stark och i morgon (kanske redan nu, då du har tidig morgon/förmiddag) så skiner säkert solen på dig igen!

Vi älskar dig/familjen

2012-03-08 @ 22:01:30
Postat av: Angelica

Älskade syster, Jag beundrar dig för ditt mod och din styrka. Jätte inspirerande att läsa din blogg..

Tänk på att du är så viktig just där du är!! Jag är säker på att du gör skillnad genom att "bara" vara den goa och bestämda tjej som du är:)

Lägg den här dagen bakom dig och se framåt istället. Man behöver de tuffa dagarna för att verkligen växa och för att uppskatta de riktigt bra dagarna.

Älskar dig så mycket.

Kram

Angiie

2012-03-08 @ 22:15:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0