weekend

Vet ni vad jag fascineras över? Hur olika människor är! Det är så fantastiskt. Om man bara tänker utseendemässigt, så finns det allt. Och när det gäller personligheter, tänk så många tankar det snurrar runt i allas huvud. Du kanske har en bästa vän, som du verkligen deffinerar med dig själv. Men inte ens den personen som du ser som lik dig, är det minsta nära på att tycka samma som dig i alla plan. Det är fantastiskt häftigt tycker jag. I att se människors olikheter, så ser jag Guds storhet. Skaparen av allt.

Sitter på biblioteket och häckar. Ja, för här finns det gratis internet. Mittemot mig sitter en söt, brunhårig engelsk tjej i 18-årsåldern och lär en 20-årig koreansk kille engelska. Jag har ingen aning om varför dom gör det, för dom är inte vänner och verkar inte ha mycket gemensamt. Men det är så härligt att se, hur de två lär varandra om sina egna kulturer även fast språket inte alltid sätter ord på förklaringarna.

Idag är det fredag och jag är ledig. Gött. Egentligen gillar jag verkligen mitt jobb, det är nog första gången någonsin som jag haft ett jobb där jag inte har känslan "nej, inte jobb". Visst är det inte alltid megaskoj att gå upp tidigt, få värk i kroppen av tunga lyft, att aldrig sitta ner osv.. MEN, det är så värt att ha goa arbetskamrater. På mitt jobb på juice baren är vi bara unga personer. De flesta är från 21-25 år och en härlig blandning av killar och tjejer.

Det sociala livet har verkligen dragit igång. Förutom när jag jobbar så är det alltid något kul att hitta på. Denna veckan har jag hängt en del med ett gäng vänner jag träffat i en kyrka här. Det har gått så fort att lära känna alla och det är kul att alla är så välkomnande, trots att jag ofta är mycket yngre än alla andra och inte talar bäst engelska. Idag ska jag träna och sedan ikväll ska jag nog ut till beach orten St Kilda med min flatmate Johanna och hennes norrländska och finska kompisar. Imorgon jobbar jag långpass och på kvällen ska jag på födelsedagsmiddag i Dockland. Söndag blir det åter St Kilda med jobbarkompisarna då det pågår en festival där. Och på kvällen ska jag till min kyrka City on a Hill. Därefter väntas nog middag ute. Ja, såhär ser antagligen min helg ut. Men som precis allt annat här borta, så är det svårt att hålla sig till en fast plan.





Cheers, Jowna


Kommentarer
Postat av: pappa

Và kul att du kommit igång med bloggandet igen!

Sen är det gött att höra att du trivs med jobbet och har fått många nya vänner!

Nu e det fredagsmys!!

pappa

2012-02-10 @ 20:22:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0