om 5 dagar - 5 månader

Eftersom några personer tålmodigt går in på min blogg var dag för att se om jag uppdaterar så tänkte jag faktiskt förvåna med att ja, just uppdatera :)

Det har gått veckor, månader(?) sedan sist. Trots att bloggen inte är vid liv så kan jag med glädje säga att jag är det. Jag har alltså flyttat ifrån lilla Freeling i South Australia, haft några veckors resande med min familj och sedan därefter flyttat till 4-miljonersinvånare- staden Melbourne. Nu bor jag mitt i centrala Melbourne i en lägenhet som delas två andra svenska pinglor. Jag jobbar i tidernas coolaste fruktbar som heter Fruit Freaks och på fritiden letar jag mig runt bland tusentals människor och höga byggnader. Lilla jag i en så stor stad, ni ska veta hur bra det känns!

Att flyttta till Australien har alltid varit en dröm för mig. Ni som hängt en del med mig, vet hur mycket jag jag plågat era öron med just Australien. Om fem dagar har jag bott i Australien i fem månader. Det är galet var tiden springer. På dessa månaderna har jag sett en hel del, men det har även fått mig att inse hur lite jag sett. Australien är ju så galet stort!

Tanken jag har nu är att jag nu ska stanna här i Melbourne några månader och sedan resa ytterligare någon månad innan jag åter står på svensk mark. Men tiden dit är lång och samtidigt så kort, så därför hänger jag inte så mycket på min blogg då jag gärna vill leva i verkligeheten. Någon stans därimellan, närmare bestämt om någon vecka så kommer min underbara vän Anousch hit!!!! Åh vad jag längtar!  :D :D


Cheers, x


Kommentarer
Postat av: Therezzaaa

Tack för uppdateringen darling! Det är bra att du tar vara på tiden:)

2012-02-05 @ 09:19:38
Postat av: Anonym

Om exakt 14 dagar står jad där hos dig!!!! Galet!! iiihhhh

2012-02-05 @ 11:16:09
Postat av: pappa

Kul att det blev en liten uppdatering - vi har väntat på den/la Familia

2012-02-06 @ 10:18:01
Postat av: felicia

VAD KUL ATT HÖRA ATT DET ÄR BRA MED DIG!! :D

Ta fortsatt hand om dig!

2012-02-06 @ 12:06:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0