20 november

Senaste tiden har varit hektisk. Gjort massa kul samtidigt som jag jobbat konstant. Förutom att passa barnen, så har jag börjat jobba på ett tyskt café & restaurang i Tanunda, 25 min ifrån där jag bor. Jag jobbar bara en dag varje helg, men det innebär ju att min lediga dag försvninner helt. Men men, jag känner att jag gjorde rätt som tog jobbet eftersom jag vill ha lite jobberfarenhet inom den branschen (skratta inte om jag stavat fel). Förövrigt så skulle jag vilja visa alla bilderna från vår holiday i Normanville (sydväst om Adelaide) som vi gjorde för ett tag sedan, men det är lättast för er att kolla bilderna på facebook eftersom det krånglar att lägga upp bilder här på bloggen.


Remarkable Rocks, Kangaroo Island

Jag trivs bättre här för varje vecka. Barnen tyckte jag om redan från börja (även om dom är rätt krävande) men nu tycker jag bara om dom mer och mer för varje dag. Det är så fruktansvärt häftigt att få vara någon som små varelser ser upp till och immiterar. Jag har varit här lite mer än två månader nu, men jag har redan sett förändring hos barnen. Hur dom växer på höjden, men också i skallen. Att veta att man lär barn om livet är så fruktansvärt häftigt. Kommer bli jobbigt att lämna dom snart, mina små hjärtan. För ja, tiden springer iväg och snart är jag hemlös. Precis efter jul så flyttar jag ifrån min värdfamilj i Freeling, SA. Det är som sagt blandade känslor att lämna au pairandet. Jag ser verkligen fram emot att träffa min familj (!!!) som kommer hit på semester den 26 december ända från SVerige. Men hum, när de åker hem igen så vet jag inte riktigt vart jag tar vägen. Inga specifika planer än så länge, men skulle tro att jag end up in Sydney :) Åh, äventyr!


Nicholas & Charley

Måste nämna en sak till. Igår kväll gick jag och den andra au pairen Freda ut med vår värdmamma. Det var tänkt att vi skulle ut alla vi tre tillsammans och träffa en annan au pair och hennes mamma (ja, mammorna är polare). Men det visade sig bli en festlig middag och världens vildaste kareoke night ever med vår värdmamma och hennes arbetskolelgor. 80's tema gjorde 40 åringarna vildare än vad jag trodde man kunde vara i den åldern. Alltså, lite pinsam stämning när jag mötte min värdmamma idag morgonen efter. haha..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0