sol, pingis & curry

Jag tycker det är kul att bo i en stad där man inte vet vad som finns bakom nästa kurva eller vad som gömmer sig bakom nästa hus. Har nyss gått en timmes promenix i nya delar av Halmstad som jag fortfarande inte hunnit besöka. Spännande, vackert, soligt och lovsång. Kan ju inte bli bättre! När jag kom hem stod termometern på 25 grader i solen... Inte undra på att jag stektes under mina svarta kläder ;) Jag är så förvånad över att varje dag vakna upp av att solen väcker mitt sinne. Har jag tidigare bott i ett regnparadis eller är detta ett fruktansvärt bra väder-år?

I går kväll var jag, Anousch & min sambo Hanna och kollade på Pingislandskamp: Sverige-Tjeckien. Eftersom varken jag eller Anousch är vana vid pingisens spänning så skakade nerverna konstant och vi släppte ut rätt många puster, skrik och applåder. Bästa hejaklacken, jajamen! Just ja, Sveriges duktiga grabbar vann!! :)

Efter matchen så gick vi hem och lagade vi en riktig mysig tisdagsmiddag. Marinerad kyckling, ris och hemmagjord currysås. Oh, jag förvånas över vilket grymt team jag och Hanna är. Bättre sambo kunde jag nog inte funnit!!

En tjej i livets glada stunder!


Kommentarer
Postat av: pappa

Pingislandskamp - ja det hade varit något att se!

Ha det bra och hälsa Hanna från oss alla!

2011-03-30 @ 21:16:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0