lite doft och drömmar

Precis tagit mig världens skönaste sovmorgon. När jag satt och åt frukost så kom Hanna och hennes kompis Karin hem och skulle äta lunch. De hade köpt med sig thaimat och när lukten spred sig till mina nyvakna näsborrar så blev man ju inget annat än vrålhungrig. Men lite elakt att äta upp maten framför ögonen på dem tänkte jag, så jag stängde in mig på rummet för att undvika all möjlig form av doft som får mig att lyftas högt. Nu sitter jag och smäller i mig ett paket Oreos och mjölk. Inte helt fel det heller :)

Denna veckan har varit sjukt konstig. Jag är en kung på att drömma drömmar om personerna jag har runt mig, men denna veckan har varit extrem, tror jag drömt minst en gång om varenda kotte jag känner. Ja, med största sannorlikhet har jag drömt om dig, du som läser detta. Varit på Thailands stränder, i smålands djupaste skogar, i Australiens vildmark, på höga ovädersberg i Sverige, på soliga Malta.. Phu, helt exhausted när man vaknar ju!

När man drömmer hinner man med så mycket. Ibland bra, ibland mindre bra saker. Trots att man kan ha härliga drömmar så är jag glad att det finns en verklighet som är värd att leva. Att följa sina drömmar och kämpa för dem är däremot en annan gåva vi har fått i livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0