sammanfattning, 2010

2010 har varit det värsta och bästa året i mitt liv. Hata och älska. Skratta och gråta. Lycka och oro. Smärta och kärlek. Året har innehållit de flesta känslorna jag kan utrycka, de flesta känslorna jag tror jag kan känna. Förra nyår tillbringades i sköna Uppsala. Jag visste att när jag skulle tillbaka till skolan igen några dagar efter så börjar det - Oroligheter, sorg, utmattning.. Jag trodde att hela året skulle vara skit. Jag längtade bort till allt annat, allt som tydde på en snudd av glädje. Jag sökte i mina drömmar efter bättre platser att vistas på. Men allt kändes så långt borta. Uthållighet var ordet som studsade upp och ner i huvudet. "bara lite till, bara du fixar denna veckan, denna månaden, denna terminen"..

Från ingen stans kom helt plötsligt denna efterlängtade sommar, som tog mig över all förväntan. Sol, glädje och inspiration. Vart hade du gömt dig så länge Sommar? Spanien, Kina, Öland.. Ja vart var jag inte? Jag räknade mina dagar sovna hemma i min säng i Älmhult, och fick ihop 13 dagar. Resten av dagarna levde jag!

Efter en sommar med allt, så var det helt plötsligt dags för höst. Deppigt skulle jag annars tycka, men jag hade fått nog efter vårterminens stress och mörker. Jag valde ju därför att följa en av mina drömmar, till en helt ny stad. Halmstad. När folk undrar vad som fick mig att byta så kunde jag knappt förklara. Jag kan fortfarande knappt förklara. För det går inte beskriva känslorna jag kände under våren. Men en sak vet jag nu, att jag gjorde rätt i att följa mitt hjärta. För under hösten så har mycket hänt. Självklart väldigt mycket nytt. I ett halvår nu så tror jag att jag hälsat på säkert 15 nya människor varje vecka i genomsnitt. Och det bara fortsätter, nya människor kommer in i livet, och vissa kanske försvinner lika fort. Men ändå, mötet med nya människor är fantastiskt. Nyfikenhet och glädje. Under hösten flyttade jag för första gången hemifrån, jag blev äntligen 18 år och jag tog mitt efterlängtade körkort - Tre stora milstolpar som har lett mig dit jag är idag.

Idag fortsätter jag min vandring in på ett nytt år, med nya möjligheter! Jag vet inte riktigt vad som väntar bakom nästa hörn, men jag är inte orolig. För jag vet att Gud har en plan för mitt liv. Och jag tvivlar inte på den, utan tar den med glädje och kastar mig därför ut i världen för att följa mitt hjärtas drömmar!

Lev och njut!

Kommentarer
Postat av: Nina

Tja Jonny !!

Va kul o läsa om din vandring o dina val . Att följa hjärtat är bra :) Fortsätt göra de , o va stolt över dig själv ! KRam

2011-01-03 @ 15:58:16
Postat av: ida - life by ida

Hej! var gärna med i min tävling veckans blogg och vinn en länkning på söndag :D Kramar till dig, fin blogg btw, gillar headern! :D

2011-01-04 @ 17:18:50
URL: http://tyypiiida.blogg.se/
Postat av: Lolita

Oh honey, oj oj oj....

2011-01-04 @ 23:14:26
URL: http://lolitaintrans.blogg.se/
Postat av: Linda

Så fin du är Jonna =) All glädje till dig.

Jag har messat dig min vän, du har inte svarat =).

Kram

2011-01-04 @ 23:52:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0