12 April och framtidstankar

Idag är det 12 april. Om tre dagar är det den 15 april, dagen då man borde bestämt sig för vad som skall hända i höst. Universitetsansökningarna stänger och likaså många andra utbildningar och things to do. But what about meee? Jag är verkligen inte säker på vad jag ska göra. Inte för att det inte finns något, utan för att det är för mycket jag vill göra. Plugga vidare på universitet/högskola är definitivt uteslutet för en skoltrött pingla som mig. Så kanske:
  • Antingen så åker jag och Anousch till Australien för att volontära för svenska kyrkan i Sydney. Absolut en dröm för mig!!
  • Eller så kanske jag borde gå folkhögskola. Götabros bibel-social eller Mariannelunds bibel-äventyr är två bibelskolor som verkligen satt sig i hjärtat!
  • Jag har ju också i flera år funderat på att teama för Ny Generation, gärna det internationella teamet i England. Men nu under Go!-helgen i Halmstad så har jag fått så mycket pepp om att lägga ner ett år för NG, Norrteamet. Norrteamet, ho ho ska jag gå och bli norrlänning nu? ;)

Snälla hjälp mig och ge mig tips och råd, inspiration och vägledning!!!

Som ni ser så är jag helt förvirrad och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag vet att hösten kommer bli bra på något sätt och jag säkert komma hamna rätt. Det störst orolighetsmomemtet för mig just nu är däremot jobb. Jag behöver ett sommarjobb!! Utan pengar så kommer jag knappt ingenstans.. Det vore bra att vet om man kommer få något jobb så att jag kan söka in till något ovanstående. Oh dear, mitt inre brottas...


Kommentarer
Postat av: becca

Jonna, fatta vilka möjligheter du har! Kan förstå om du känner dig stressad, men se detta som en av flera chanser att göra något kul och betydelsefullt! Du är en grym tjej och var du än väljer kommer du att bli använd.

Jag forstätter att be om ett sommarjobb!

Lita på Gud, han har allt i sin hand!

2011-04-12 @ 14:48:42
URL: http://lillabetsy.blogg.se/
Postat av: Jonna

Tack så mycket Becca, du är så snäll du! <3

2011-04-12 @ 15:33:35
URL: http://abovejonna.blogg.se/
Postat av: Klara

Jonna, sök NG! Strunt i att det är lite försent, bättre att ha alternativet än inte! Du vore en perfekt norr-teamare! /Klara

2011-04-16 @ 11:33:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0