you are my last, my first


Jag vet inte riktigt vad det är för folk som läser bloggen, men jag antar att de flesta känner mig. Känner ni mig så vet ni att jag är troende, jag är kristen.

Vissa säger till mig att det är starkt att jag vågar stå upp för min tro på Gud. Egentligen hade jag kunnat vara kristen i smyg och bara leva med det för mig själv. Men vet ni vad det står i Bibeln? I Romarbrevet 10:9 står det, "Om du med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt Honom från de döda, skall du bli frälst". (Frälst betyder räddad från ett liv bortskilt från Gud = kristen) 

Detta innebär, att det är när jag, Jonna Svensson i mitt hjärta tror & med min mun talar ut att jag är kristen, det är då jag blir frälst, kristen! För mig så är man inte kristen om man bor i Sverige bara för att det sägs att Sverige är ett kristet land. Att vara kristen innebär att du som enskild person gör ett val i ditt hjärta. Det spelar ingen roll var du är född, vem du är född av eller vad du har gjort för val tidigare i ditt liv. Att bli kristen handlar om här och nu, vad ditt hjärta är villigt att välja. Som jag och många andra brukar säga, kristendom är ingen religion, det är en relation. Och det mina vänner, är precis vad det handlar om! Det är med ditt hjärta som du gör ett val till en relation att lära känna Gud. Ett liv som kristen innebär att jag med mitt hjärta tror och vågar stå upp för det. Det gör jag mer än gärna, för jag upplever en sån kärlek från Gud. Ingen människa kan sätta ord på det, det går inte bevisa vetenskapligt, men i mitt hjärta så känner jag Honom. Jag vet att jag känner Guds närvaro, lika väl som jag känner kärlek till en annan person känner jag Guds kärlek. Det går att förneka att man är kär, men oftast lyser det igenom ändå. Och det är samma sak med Gud. Jag kan leva ett liv som dolt kristen, men det lyser ändå igenom i allt jag gör för jag har Guds kärlek i mig. Jag har valt Jesus som Herre i mitt liv. Han är inte bara med när jag går i kyrkan, utan nej, Jesus bor i mitt hjärta och han är alltid med mig (Matt 28:20). Jag är kristen på fulltid & det är det bästa beslut jag tagit i mitt liv!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0