I get things done


God morgon min kära!

Nu skall jag berätta något som jag skulle berättat för väldigt länge sedan. Detta vet säkert vissa om, men för några av er så kommer kanske detta som en chock. Jag ska försöka vara grundlig och tydlig till det hela så att ni förstår.
I höst kommer jag lämna Växjö, Tegnér och allt vad det innebär och flytta till Halmstad. Jag kommer att börja mitt sista år på Aspero Idrottsgymnasium där jag kommer läsa ett Fitnessprogram. När jag valde gymnasium för några år sedan, så stod det mellan att gå något internationell eller något med idrott. Men eftersom jag inte haft någon specialidrott som jag velat satsa på (ex fotboll eller tennis) så valde jag att gå ett program som tar mig ut i världen. Det blev Samhäll inriktning språk & turism som ni vet. Men nu efter två år så kan jag säga att jag fått mer än nog. Jag vill fortfarande ut i världen och arbeta, men inte på det sättet jag blivit utskickad på genom Tegnér. På Tegnér hade jag blivit reseledare vilket säkert hade varit kul ett tag. Men det är aldrig något jag velat blir. Det känns alldeles för ytligt för mig. När jag vill ut i världen vill jag tjäna människor som har det svårt. Jag vill känna att jag gör nytta i världen. Jag är glad för tiden jag haft på i Växjö, för jag har utvecklas inom språken, vilket har varit för en stor fördel och så har jag lärt känna otroligt fina personer. Men Växjö har också fått mig att våga föjla mina drömmar & jag är en person som fullföljer det jag drömmer om. Och så även i detta fallet.

Jag har mått väldigt dåligt detta året pga allt plugg jag haft i skolan. Pendlingen har säkert gjort sitt också. Så under andra året började jag kolla runt lite på andra gymnasium där jag inte bara behöver läsa teoretiska ämnen vilket jag gjort på Tegnér. Jag hade en del alternativ, i Husqvarna, Spanien, Kenya, Grenna och i Halmstad. (rätt spridda ställen, jag vet). En efter en valde jag bort orter. Och tillslut skedde det omöjliga. Jag kunde börja i Halmstad och fortsätta min gymnasietid på tredje året, på ett helt annat program. Det har jag bara Gud att tacka för! I Halmstad hade jag nämnligen hittat ett program som gjorde att jag inte behövde en specialidrott. Jag älskar liksom de flesta sporter, så svårt för mig att välja en sport att satsa på så här sent i livet. Fitnessprogrammet innefattar mycket olika sorters träning, så som cirkelträning, spinning, gym och allt annat som nu kan tänkas innebära. Så nu kan jag få ett sista år med mycket praktisk träning och det enda teoretiska jag kommer ha är mina kära språk Engelska C och Spanska 3. Om några veckor så kommer jag flytta in i en fin trea i Halmstad tillsammans med en tjej som heter Hanna. Det hade inte kunnat bli mycket med klickat än så här. Tack, än en gång Gud!



/J E S

Kommentarer
Postat av: felicia

Åh, jonna<3

jag blir så glad av att höra att du hittat mer rätt eller så, men samtidigt blir jag sjukt nervös.

det kliar i magen och jag vet inte vad jag ska göra, när jag tänker efter kanske inte tegner är min skola, men jag vet inte om jag vågar byta igen.

jag har några veckor av tankar framåt, sen får vi se, men du kommer klara dig så bra så de finns inte:)

kommer gå jättebra, de är jag säker på:)

men jag kommer, som du vet, sakna dig jättemycket, väldigtväldigt jättemycket.

ta hand om dig vännen<3

puss å kram

2010-07-18 @ 22:17:13
Postat av: madeleine

jag känner igen känslan, eller känslan av att byta iallafall. känslan av att tegner inte är helt rätt.

frågar väl mig själv fortfarande om det är värt det, men det skulle på något sätt kännas så mycket mer rätt med en annan skola, en större skola.

dock en aning rädd för att det inte ska räcka och att jag ska ångra mig igen. och frågan om gymnasiet någongång känns rätt.

men iallafall vad kul att du har hittat rätt och att det känns så bra som det gör.



ha en fin sommar, Jonna!

2010-08-05 @ 16:35:43
URL: http://madeleinelojanders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0