just another Friday

En känsla av en öm ros som smeker längs med halsen. Bladen snuddar så skönt och vänder sig sakta bak mot nacken. En tagg sticker till. Men jag vet att det  inte är någon fara. Det är bara en tagg, smärtan går över.


Efter en mindre sömnfull natt vaknade trots allt en pigg Jonna. Satt med Hilma på tåget till skolan i morse, hon är snäll! Snällhet (säger man så?) är verkligen en viktig egenskap. Vad skapar det att vara stöddig och otrevlig? Många kan tycka det är fjöntigt att säga at någon är snäll, och uppskattar mer att man säger att någon är het och kaxig. Men trots allt, så är snällhet det man kommer längst med. Därför tänker jag inte sluta var snäll. Jag är hellre en snäll tjej än en stöddig brud. Att vara snäll är något man ska ta vara på, och va stolt över!

Det var allt för mig, adjö.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0