get up! love is moving you now

En feeet studiedag är vad jag har idag. Nöjd =) Startade dagen med att gå till frisören. Blev riktigt nöjd! Lägger nog upp en bild på det sen, om ni vill och jag vågar.. haha. Jo, glömde jag säga att jag är nöjd? Dagen är nöjd!

Strax ska jag ta en fika med Steffidill, det ser jag fram emot. Men hm, vart fikar man i Älmhult? Hartmans har stängt om inte jag minns fel och jag har bara varit där och på massa cafér i Växjö och hängt. Här i Älmhult finns det ju inte så mycket valmöjlighet, så det blir nog utefika ;) hihi. Jag gillar att fika, gott folk. Det är faktiskt ett av mina intressen. Och äta! Det är ockå bäst.
Många personer och särskilt tjejer är så rädda för att äta idag, för att de inte vill gå upp i vikt. Så i stället hoppar de över mål och äter lite smått då och då. Ingen bra idé! Senast idag hos frissan diskuterade ett par kvinnor jämte mig om vad de åt och hur mycket (lite) de åt för att gå ned i vikt. Ett tips damer: börja träna och ät hälsosamt i ställer för att minska på maten! Jag äter vad jag vill, men jag tränar också. Det tycker jag är riktigt skönt, slippa bry sig om kalorier osv. Jag försöker äta nyttig för jag är väldigt intresserad av hälsa, kost och träning. Men det är saker som får mig att må bra, något som hör till mitt liv. Lika väl hör "vanlig" god mat till mitt liv, det är vardag för mig, och inget jag unnar mig då och då. Våga leva ut med mat!


         VS            

Båda maträtterna är lika tillåtna med rätt träning.







Dagens fakta: Om en loppa vore människa, kunde den hoppa 300 m rätt upp i luften.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0