Fotsteg i sanden

En natt hade en man en dröm. Han drömde att han gick längs en strand tillsammans med Gud. I skyn fick han se scener ur sitt liv. För varje scen noterade han att det var två par fotsteg i sanden: ett par tillhörande honom och de andra Gud.

När den sista scenen ur hans liv visats för honom, tittade han tillbaka på fotstegen i sanden. Han såg då att det många gånger bara fanns ett par fotsteg. Han noterade också att det var under hans jobbiga och ledsna tider i livet.

Detta bekymrade mannen och han frågade Gud om det. "Gud, du har sagt att när jag beslutat att följa dig så ska du gå med mig hela vägen. Men jag har sett att när jag haft jobbiga tider i livet, så fanns det bara ett par fotsteg. Varför lämnade du mig när jag som bäst behövde dig?

Gud svarade: "Mitt dyrbara, älskade barn, jag har lovat att alltid vara med dig. Under de tider av lidande, då du bara sett ett par fotsteg, det var då jag bar dig."


<3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0