a life not worth living?

Jag har precis jobbat med ett tyskaprojekt där jag skriver om depression. Först satt jag och kollade på Youtube på massa depp-klipp, och sedan massa bilder. Jag har insett att sjukt många människor är depimerade. Folk lägger upp klipp som rop på hjälp! Visst är det sorgligt? Jag kom även in på en blogg där en tjej nyss försökt ta sitt liv. Ta sitt liv. Människor är i behov av hjälp! Kanske blundar du för hur din vän eller någon på skolan mår? Jag tror att det är lätt att hjälpa till. Våga le. Våga hjälpa. Våga stötta. Våga finnas till för alla!

Många som är deprimerade söker därför en utväg genom självmord. Det är inte rätt väg! Ingen ha sagt att livet är den lätta vägen, men det är den rätta.

Jag tror på Gud, jag tror att Jesus är vägen, sanningen och livet! (Joh 14:6). Att be är mitt sätt att få ro och uppmuntran, och att fortsätta kämpa trots att allt känns tufft. Gud är min styrka!



När livet inte är lätt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0